دیتا ساز

ساخت وبلاگ

gsmarena_001کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ساعتی قبل برگزار شد و در این کتفرانس بیش از همه بحث های مرتبط با اندروید N بود که شنیده شد. گوگل چندی پیش نسخه پیشنمایش اندروید N را ارائه کرد و بسیاری از قابلیت های آن را نیز به نمایش گذاشت، اما هنوز چیزی که از این نسخه مشخص نیست نام نهایی آن است.

نام نهایی نسخه بعدی اندروید قطعا یکی از خوراکی هایی است که با حرف N آغاز میشود. اما این که نام آن در نهایت کدام شیرینی خوشمزه خواهد بود سوالی است که گوگل جواب آن را از شما میخواهد.

گوگل این بار انتخاب نام نسخه اندروید را به ما واگذار کرده است. شما میتوانید با مراجعه به این لینک نام پیشنهادی خود را برای گوگل بنویسید. از بین خوراکی هایی که با حرف N أغاز میشوند کدام را بیشتر دوست دارید؟ آن را هم اکنون به گوگل پیشنهاد دهید.

نشر دیتالینک – xperian

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 202 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:56

452784_931ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ۸ نشانه بسیار مهم کمبود ویتامین در بدن اشاره کنیم. علائم و نشانه‌هایی که می‌توانند در فعالیت‌های روزانه شما پدیدار شوند.

هشت نشانه کمبود ویتامین در بدن

۱- ناخن‌های شما شکننده شده است

BBsuNzd

حتی بسیاری از افراد سالم نیز ممکن است گاهی به مدت کمی کمبود ویتامین پیدا کنند. بنابراین اگر شما چنین علامتی را دیدید، به معنی آن است که شما نیازمند خوردن مواد مغذی هستید.

وقتی بدن شما کم آهن باشد، قسمت‌هایی از بدن دچار ضعف شده و موجب رنگ پریدگی در چهره شما خواهد شد. بعضاً ممکن است ناخن‌های شما نیز بسیار نازک و شکننده شوند. معمولاً بانوانی که خونریزی‌های قاعدگی طولانی و زیادی دارند بیشتر در معرض خطر برای فقر آهن هستند. اگرچه مردان هم نیازمند جذب آهن بیشتری هستند.

← راه حل

زنان قبل از یائسگی نیازمند خوردن ۱۸ میلی‌گرم در روز آهن هستند. مردان و زنان یائسه نیز روزانه باید ۸ میلی‌گرم آهن مصرف کنند. بدن شما می‌تواند بهترین آهن را از گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، اسفناج، مرکبات، نخود و دیگر غذاهای حاوی ویتامین C کسب کند.

۲- فشار خون شما بیش از حد بالا است

BBsuXO1

بالا رفتن فشار خون می‌تواند حاصل کمبود ویتامین D در بدن شما باشد. اگرچه تعداد کمی از افراد آسیایی از کمبود این ویتامین رنج می‌برند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اندازه این ویتامین می‌تواند چربی خون را پایین آورد.

← راه حل

بزرگ‌سالان نیازمند مصرف روزانه ۶۰۰ UI (واحد بین‌المللی) ویتامین D هستند. در چند ماده غذایی این ویتامین به‌وفور یافت می‌شود که از آن‌ها می‌توان به اره ماهی، ماهی قزل آلا، شیر غنی شده، آب پرتقال و همچنین قارچ اشاره کرد. البته اگر علاقه‌ای به این مواد غذایی ندارید می‌توانید مکمل‌های ویتامینه را از داروخانه‌ها تهیه کرده و روزانه میل کنید.

۳- فشار خون شما بیش از حد پایین است

BBsuSzL

این علامت نیز یکی دیگر از نشانه‌های کمبود ویتامین B12 در بدن شما است که بر روی سیستم عصبی شما تأثیرات مستقیمی می‌گذارد و از نگه داشتن سطح استاندارد فشار خون بدن جلوگیری می‌کند. البته علائم دیگری نیز برای تشخیص کمبود ویتامین B12 در بدن وجود دارد که عبارت از سرگیجه، ضعف عضلانی و عدم کنترل مثانه هستند.

← راه حل

بزرگ‌سالان نیازمند مصرف روزانه ۲٫۴ میکروگرم ویتامین B12 هستند. مواد غذایی فوق‌العاده مناسبی حاوی این ویتامین نظیر صدف، ماهی قزل آلا، گوشت گاو، شیر و تخم مرغ وجود دارد. البته مکمل زیرزبانی نیز برای رفع این مشکل وجود دارد که بهترین راه برای بالا بردن ویتامین B12 در افراد مسن است که گاهی سخت می‌توانند این ویتامین‌ها را از مواد غذایی جذب کنند.

۴- عضلات ساق پای شما گرفته است

BBsuL7W

بدن شما برای ساخت عضلات و پروتئین نیازمند «پتاسیم الکترولیت» است. به وجود آمدن یک توده تو خالی از مواد معدنی می‌تواند موجب گرفتگی عضلانی شود که اغلب در ساق پا رخ می‌دهد. کمبود پتاسیم به‌ندرت در رژیم‌های غذایی یافت می‌شود ولی عوارضی مانند اسهال، تعریق بیش از حد، استفراغ و از دست دادن مایعات بدن مقصر اصلی این موضوع هستند.

← راه حل

شما باید در روز بیش از ۴,۷۰۰ میلی‌گرم منابع غذایی مانند سیب زمینی، موز، آووکادو و آب نارگیل میل کنید.

۵- شما همیشه احساس خستگی می‌کنید

BBsuQam

کمبود ویتامین C در بدن شما می‌تواند علت این قضیه باشد. معمولاً در گروه‌های خاص مانند افراد سیگاری خطر کمبود ویتامین C بیشتر از بقیه افراد یافت می‌شود که این میزان تقریباً سه برابر افراد معمولی است.

← راه حل

زنان نیازمند مصرف کردن روزانه ۷۵ میلی‌گرم و مردان نیز ۹۰ میلی‌گرم ویتامین C هستند. این در حالی است که افراد سیگاری باید میزان کمتری (۳۵ میلی‌گرم در روز) از این ویتامین را مصرف کنند. شما می‌توانید برای جبران این ویتامین در بدن خود از انواع مرکبات، طالبی، کیوی، آناناس، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل و کلم بروکلی استفاده کنید.

۶-تولید هورمون‌های تیروئید شما کاهش یافته است

BBsuIwf

هرچند که به وجود آمدن این مشکل نادر و بسیار کم است اما می‌تواند انجام برخی از آزمایش‌های مختلف منجر به کاهش تولید هورمون تیروئید شود. مصرف کم ید به‌ویژه باری زنان باردار بسیار خطرناک است و حتی می‌تواند منجر به سقط‌جنین نیز شود. به گزارش CDC مصرف اندازه‌ی ید می‌تواند برای هر فردی ضروری باشد.

← راه حل

اغلب بزرگ‌سالان نیازمند مصرف روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید بوده و زنان باردار نیز باید ۲۲۰ میکروگرم روزانه ید مصرف کنند. برای این کار می‌توانید مقداری نمک یددار، نمک دریایی و غیره را به غذاهای خود اضافه کنید. البته غذاهای حاوی ید مانند غذاهای دریایی و لبنیات نیز برای جبران ید در بدن بسیار مؤثر هستند.

۷-اخیراً چندین بار شکستگی استخوان‌های خود را تجربه کرده‌اید

BBsv0ju

وقتی بدن شما کمبود کلسیم معدنی را حس می‌کند، در معرض خطر نرمی استخوان و بیماری‌هایی هستید که خطر پوکی استخوان را در شما افزایش می‌دهد. استخوان‌ها در سن ۳۰ سالگی به حداکثر قدرت خود می‌رسند و پس از آن به‌آرامی کلسیم خود را از دست می‌دهند. بنابراین خیلی مهم است که شما روزانه در کنار فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی و ایروبیک، مقدار مناسبی کلسیم را نیز کسب کنید.

← راه حل

مردان و زنان قبل از یائسگی نیازمند کسب ۱,۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز هستند و زنان یائسه نیز بایستی روزانه ۱,۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم کسب کنند. بهترین منابع غذایی حاوی کلسیم عبارت از شیر (شیر، ماست و پنیر)، برخی سبزی‌های برگ‌دار (خربزه، شلغم و کلم پیچ) و همچنین آب غنی شده هستند.

۸- لب‌های شما ترک خورده است

BBsuNzh

اگرچه این مشکل رایج نیست اما دلیل اصلی آن می‌تواند کمبود ویتامین B6 در بدن شما باشد که بدن شما از طریق پوست این علائم را نشان می‌دهد. از علائم آن می‌توان به پوسته‌پوسته شدن لب و ملتهب شدن آن اشاره کرد. برخی از قرص‌های کنترل بارداری نیز می‌توانند دلیلی برای کمبود این ویتامین بر روی بدن شما باشند.

← راه حل

تمامی افراد تا سن ۵۰ سالگی نیازمند دریافت روزانه ۱٫۳ میلی‌گرم هستند. این در حالی است که زنان مسن‌تر نیازمند ۱٫۵ میلی‌گرم و مردان مسن‌تر نیز نیازمند ۱٫۷ میلی‌گرم ویتامین B6 هستند. این ویتامین را می‌توانید در مواد غذایی مانند نخود، ماهی تن، ماهی قزل آلا، غلات غنی شده و موز یافت کنید و یا با تجویز پزشک از مکمل‌های غذایی روزانه استفاده کنید.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 145 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:56

گروهی از محققان شرکت BeBop Sensors وارد عمل شده و با استفاده از نسل جدیدی از روکشها، صندلی خودروها را به ساختارهای هوشمندتری تبدیل کرده اند که حتی قابلیت تشخیص دادن انسان از بسته را دارد.

اگرچه صندلی بسیاری از خودروهای پیشرفته امروزی مجهز به حسگرهای مختلفی است اما آنها قابلیت تشخیص اینکه وزن وارد شده به صندلی مربوط به انسان یا یک بسته بار است را ندارند. همین امر موجب می شود که در موارد غیر ضروری کیسه هوا عمل کرده و هزینه اضافی بر صاحب خودرو وارد کند.

864523_702
حالا گروهی از محققان شرکت BeBop Sensors وارد عمل شده و با استفاده از نسل جدیدی از روکشها، صندلی خودروها را به ساختارهای هوشمندتری تبدیل کرده اند که حتی قابلیت تشخیص دادن انسان از بسته را دارد.

آنچه که این شرکت ساخته نوعی سیستم هوشمند طبقه بندی اشغال کننده فضا (OCS) است که می تواند ابعاد، وزن و حرکات آنچه که بر روی صندلی قرار گرفته را تشخیص دهد. در واقع این سیستم هوشمند می تواند حرکات فرد به جهتهای مختلف را به راحتی شناسایی کند و جالب اینکه قابلیت تشخیص صندلی کودک را نیز دارد.

در نتیجه کیسه هوای مخصوص چنین صندلی هایی به گونه ای هوشمندانه و با توجه به موقعیت فردی که در آن قرار گرفته و همچنین وزن و حرکات وی عمل می کنند.

قلب تپنده این فناوری در لایه ضدآبی به ضخامت تنها یک میلیمتر نهفته است که حسگرهای مخصوصی در آن تعبیه شده است.

شرکت سازنده اعلام کرده که امکان استفاده از این روکش لایه ای بر روی هر صندلی خودرویی وجود دارد.

به نظر می رسد با به کارگیری این سطح از نوآوری در صنعت خودروسازی، محصولاتی که در آینده نزدیک در این عرصه طراحی و ساخته می شوند ایمنتر و هوشمندتر از هر زمان دیگری باشند.

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 173 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:56

براساس گزارش ساینس الرت، این دانشجویان دوربین‌های جاسوسی بی‌سیم را درون عینک‌های طبی خود کار گذاشته‌بودند تا پرسش‌های آزمون را ثبت کنند، آنها را برای هم‌دستشان در خارج از جلسه ارسال کنند و پاسخ‌های آنها را از طریق ساعت‌های هوشمندشان دریافت کنند.

اما پس از کشف این تقلب از پیش برنامه‌ریزی شده، برگزاری آزمون لغو شد و آرتیت اورایرات رئیس دانشگاه رانگ‌سیت در تایلند تصاویر این تجهیزات پیشرفته را روی فیس‌بوکش منتشر کرد.ین تلاش برای تقلب در آزمون با فیلم‌های جاسوسی کلاسیک هالیوودی قابل مقایسه‌است، اما در عین حال نشان می‌دهد چنین تجهیزات پیشرفته‌ای چقدر آسان در دسترس افرادی قرار می‌گیرند که قصد سواستفاده از آنها را دارند.

16-5-17-17425916-5-17-125258cheating

متاسفانه این مشکل با ارزان‌تر شدن تجهیزاتی مانند عینک‌های هوشمند پیچیده‌تر نیز خواهد‌شد. عینک‌های هوشمندی مانند عینک گوگل از قابلیت تصویربرداری،‌ ارسال اطلاعات، نمایش اطلاعات روی لنز بدون نیاز به اتصال به ساعت هوشمند برخوردار است.ممنوعیت استفاده از ساعت‌های هوشمند در جلسات آزمون از سال گذشته در دانشگاه‌های مختلف جهان آغاز شد. ساعت‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای کمک به تقلب دانشجویان در نظر گرفته شده‌است زیرا می‌توان با استفاده از آن به راحتی به تصاویر و متون ذخیره شده، ترجمه متون، محاسبات ریاضی و اینترنت دسترسی پیدا کرد.

در پی این ممنوعیت استرالیا نیز استفاده از این ساعت‌ها را در جلسات آزمون سال دوازدهم مدارسش ممنوع اعلام کرد. بااین‌همه احتمال می‌رود در آینده‌ای نزدیک استفاده از هر نوع ساعتی در سر جلسات تمامی آزمون‌ها ممنوع اعلام شود زیرا تشخیص ساعت هوشمند از غیر هوشمند برای مراقبان آزمون‌ها بسیار دشوار است.

دیگر تجهیزات
تنها ساعت‌های هوشمند در زمینه تقلب نگران‌کننده نیستند. مقدار زیادی از تجهیزات پیشرفته تقلب در جهان وجود دارند که به راحتی می‌توان آنها را به عنوان بخشی از تجهیزات مورد استفاده در فیلم‌های ماموریت غیرممکن یا جیمز‌باند پذیرفت.

عینک‌های ویژه مجهز به فرستنده‌های داخلی و گوشی‌های بی‌سیم مجزا می‌توانند به راحتی میان دانشجو و فردی که بیرون از جلسه به او کمک می‌کند ارتباطی مخفیانه برقرار کند. همچنین ابزاری وجود دارد که به ساعت تقلب مشهور است و می‌تواند فایل‌های متنی پرکاربرد مانند PDF و دیگر انواع سند‌های رایانه‌ای را در خود ذخیره کند اما در عین حال دارای کلیدی اضطراری است که با فشردن آن تمامی کاربری‌های دیگر ساعت قفل شده و تنها زمان نمایش داده می‌شود.

تجهیزات زیاد دیگری نیز وجود دارند که با کمک انتقال بی‌سیم صدا به تقلب کردن دانشجویان کمک می‌کنند. حتی ساعت‌های نامرئی ساخته شده‌اند که در حالت عادی روی صفحه آنها چیزی دیده نمی‌شود، اما اگر با استفاده از عینک‌های مخصوصی که به همراه ساعت فروخته می‌شوند به ساعت نگاه کنید،‌می‌توانید هر نوع مطلبی که از قبل روی ساعت بارگذاری کرده‌اید را مشاهده کنید.

بازار وسیع
شاید معرفی این تجهیزات در فضای آنلاین برای بسیاری نقد برانگیز باشد، اما حقیقت این است که این تجهیزات شناخته‌تر از آن هستند که نیازی به معرفی داشته‌باشند. یافتن این ابزارهای تقلب به هیچ‌وجه دشوار نیست و می‌توان به راحتی آنها را در وب‌سایت‌های فروش آنلاینی مانند آمازون و ای‌بی تهیه کرد. قیمت این اجهیزات از ۲۹ دلار تا ۶۰۰ دلار در نوسان است.

اگرچه این تجهیزات می‌توانند کاربرد‌های قانونی نیز داشته‌باشند، اما معمولا دانشجوها از آنها برای مقاصد دیگری استفاده می‌کنند. از این رو انتظار می‌رود در راستای تمیز دادن دانشجویان باهوش از متقلبان باهوش، به زودی ممنوعیت استفاده از هرنوع ابزاری با قابلیت ذخیره‌سازی،‌ ارسال،‌دریافت و نمایش اطلاعات دیجیتال در مراکز آموزشی ممنوع شود.

با این‌همه با توجه به سیر سریع پیشرفت تجهیزات الکترونیک و فناوری‌های جدید،‌دانشگاه‌ها باید برنامه‌های دقیق‌تری را برای مقابله با شیوه‌های زیرکانه و فناورانه تقلب طراحی کنند،‌ برنامه‌هایی شامل ممنوعیت استفاده از تجهیزات الکترونیکی یا اسکن سیگنال‌های رادیویی.

نشردیتالینک-khabar online

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:39

اکثر ما زمانی که با هواپیماهای غول پیکر پرواز می کنیم بدترین فکر های ممکن را به خود راه می دهیم؛افکار منفی که شاید در شرایط دیگر هرگز ظاهر نشوند.

زمانی که وارد هواپیما می شوید، از شما خواسته می شود که تلفن های خود را به حالت Flight mode یا پرواز در آورید و شاید فکر کرده اید که اگر کسانی این کار انجام ندهند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ اگر تلفن همراه خود را به حالت Flight mode درنیاورید، اتفاق وخیمی نمی افتد ولی می تواند برای خلبان دردسر ساز شود و مدام یک صدای گوش خراش غژغژ در گوشش بپیچد.

airplan-3

گفتی است؛ تشعشعات تولید شده از سیگنال های موبایل با سیستم عملکرد هواپیما تداخلی ایجاد نمی کند. یکی از خلبانان در این رابطه می گوید: ” حتما همه شما صدای گوش خراشی را که از مجاورت تلفن‌های صوتی تولید می شود، شنیده اید. زمانی که تلفن های همراه هنگام پرواز روی حالت پرواز قرار نگیرند، من باید در طول سفر چنین صدایی را تحمل کنم. اگرچه خطر آن جدی نیست ولی برای خلبان بسیار سردرد آور و مزاحم است و وقتی سعی می کنم از طریق هدفون اطلاعات خاصی را از پایگاه های کنترلی دریافت کنم دچار مشکل می شوم.”

نشردیتالینک-yjc

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 196 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:46

razer-giveawaysبه طور حتم برای همه ما پیش آمده است که در زمان خرید یک سخت افزار،تجهیزات جانبی و حتی لپ تاپ،نیاز به لمس و تست آن به صورت فیزیکی واجب شده باشد.جالب است بدانید که نه فقط در ایران،بلکه حتی در کشورهای سازنده و توسعه یافته نیز این مشکل وجود دارد.

کمپانی “ریزر” از جمله برندهایی است که به تولید لپ تاپ،سخت افزار و تجهیزات جانبی مشغول است.اما نکته حائز اهمیت در مورد این برند،آن است که قیمت محصولات ریزر به طور معمول یک سر و گردن بالاتر از دیگر مدل ها هستند.ریزر در دو سال گذشته به طور رسمی اعلام کرده بود که خود را یک تولید کننده لوکس مانند اپل می داند که هیچ گاه دست به تولید محصولات میان رده نخواهد زد.محصولات ریزر بسیار با کیفیت بوده و از متریال های بسیار خوب تهیه می شوند.اما بشنوید از خلاقیت این برند.

RazerStore-Thailand-1

31c94c100e18ed6408d5808f1acd0429_Lریزر که به طور حتم در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ نیز شرکت خواهد داشت،در نظر دارد تا مقداری به دور از هیاهو خود نمایی کند.تا پیش از این،ریزر مراکزی را در بانکوک-تایلند،تایپه-تایوان و مانیل فیلیپین راه اندازی کرده است که نام RazerStore نیز بر روی آنها نهاده شده است.بدین ترتیب کاربران و مشتریان با حضور در این مراکز می توانند یک تعامل کاملا فیزیکی را با سخت افزار و محصولات ریزر برقرار کرده و حتی به انجام بازی مشغول شوند.

اما این شرکت به تازگی خبر یک مرکز مشابه اما بسیار بزرگ در ایالات متحده را داده است.بدین ترتیب ریزر یک مرکز Getting Physical را در سان فرانسیسکو،وستفیلد،راه اندازه خواهد کرد که مساحت آن نزدیک به ۴۰۰ متر مربع (در دو طبقه) است.این فروشگاه فیزیکی از تاریخ ۲۱ ماه مه افتتاح شده و پذیرای مشتریان خواهد بود.ریزر از ۲۰ ایستگاه بازی،نمایش دمو،پخش صدا و راهنمایی خرید استفاده کرده است.ریزر اعلام کرده است که در حال گسترش این مراکز در نقاط دیگری از جهان است؛اما بسیار بعید می رسد که به زودی شاهد چنین فروشگاهی در ایران باشیم!

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:46

HPبه تازگی شرکت اچ‌پی از لپ‌تاپ جدید EliteBook 1030 که مدلی جدید از لپ‌تاپ EliteBook Folio به حساب می‌آید را با صفحه‌نمایشی فوق‌العاده با کیفیت و یک باتری قدرتمند رونمایی نموده است. همین ابتدا باید اشاره داشته باشیم که این محصول جدید قرار است از خرداد ماه و با قیمت پایه 1299 دلار در اختیار کاربران قرار بگیرد.با دیتا لینک همراه باشید. دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:23

oneplus-2-review-aa-19-of-38-840x472ویلیام شکسپیر یک جمله معروف دارد: گل رز هر نام دیگری هم که داشته باشد باز هم بوی خوشی دارد. اما این جمله در مورد فناوری‌های مدرن امروزی که هر روز رنگ عوض می‌کنند و زرق و برق بیشتری پیدا می‌کنند صدق نمی‌کند. در کل کسی دوست ندارد گوشی در دست داشته باشد که نام آن خنده‌دار و مضحک است. برخی از گوشی‌هایی که در بازار دیده می‌شوند نام‌های عجیبی دارند؛ محصولاتی که شاید با انتخاب دقیق‌تر می‌توانستند نام بهتری داشته باشند. با دیتالینک همراه باشید. دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:23

X-Performance6-580x400پس از انتشار فایل های سیستمی اکسپریا X خیلی سریع بسیاری از برنامه ها و قابلیت های این دستگاه برای سایر گوشی های اکسپریا پورت شد. برخی برنامه که اصلا نیاز به تغییر نداشتند و با استخراج آنها از فایل های سیستمی اکسپریا X به راحتی بر روی دیگر گوشی های اکسپریا نصب شدند. با دیتالینک همراه باشید. دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:23

موتورولا امروز در مراسم خود علاوه بر موتو G4، از موتو G4 پلاس نیز رونمایی کرد. از نظر ظاهری این دو گوشی بسیار مشابه هم هستند. هر دو باریک و قاب دوربین آنها فلزی است. چیزی که این دو را از هم متمایز می‌کند،‌ حسگر اثر انگشتی است که فقط در موتو G4 پلاس دیده می‌شود. این حسگر قادر است که در سه چهارم ‌ثانیه گوشی را باز کند که در نوع خود جالب است.با دیتا لینک همراه باشید.

سیاه و سفید رنگ‌هایی هستند که می‌توانید برای این گوشی انتخاب کنید. البته حرفی از ضد آب بودن به میان نیامده است. بسیاری از مشخصات دیگر نیز همانند موتو G4 است. این مشخصات مشابه عبارتند از: نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ که با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود، چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری با فناوری TurboPower.

موتورولا موتو G4 پلاس در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه اول، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و نسخه دوم دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. هر دو مدل از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند اما متاسفانه NFC ندارد.

یکی از نقاط تمایز این گوشی، دوربین آن است. موتو G4 پلاس مجهز به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با اتو فوکوس لیزری است. سنسور این گوشی توسط OmniVision ساخته شده است و دارای پیکسل‌های ۱.۳ میکرومتری و اپتیک f2.0 است. از نظر نرم‌افزاری، اپلیکیشن دوربین به شما اجازه کنترل دستی و کنترل HDR می‌دهد. سیستم عامل این گوشی نیز اندروید ۶ است.

همانطور که گفتیم موتورولا موتو G4 پلاس در دو نسخه عرضه شده است. نسخه با رم و حافظه داخلی کمتر،‌ ۲۰۲ دلار و نسخه با رم و حافظه داخلی بیشتر، ۲۲۵ دلار قیمت دارد. این گوشی از فردا و فقط در آمازون هند قابل خرید است.

Fourth-Generation-Moto-G-Plus-and-its-announcement1Fourth-Generation-Moto-G-Plus-and-its-announcement2-450x418Fourth-Generation-Moto-G-Plus-and-its-announcement3-450x370

نشردیتالینک-itresan

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:59

به نظر می‌رسد صنعت رایانه‌های شخصی پس از انتشار گزارش جدید سایت تحلیل بازار «کانالیس» (Canalys) دچار التهاب و تشویش شده باشد. بر طبق این گزارش فروش جهانی رایانه در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است و از میانه‌ی سال ۲۰۱۱ تا کنون در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد. چنین گزارش‌هایی اگر خارج از زمینه‌ی صحیح خود بررسی شوند نه‌تنها ترسناک بلکه خطرناک هستند؛ چراکه هم به مصرف‌کنندگان و هم به تصمیم‌گیرندگان شرکت‌های بزرگ تولیدکننده این تصور غلط را القا خواهند کرد که ما در دوره‌ی پسا-رایانه زندگی می‌کنیم که در آن رایانه و لپ تاپ دیگر منسوخ شده است.

laptop-cost-high-lead3ولی در دنیای واقعی میزان فروش رایانه و لپ تاپ آن‌قدر که این گزارش نمایش می‌دهد بد نیست. در واقع بخش لپ تاپ‌های ارزان قیمت در حال رشد کردن است. مردم هنوز رایانه‌های خود را دوست دارند ولی دیگر خیلی زودبه‌زود آن‌ها را عوض نمی‌کنند. دلیل این موضوع هم این است که هزینه‌ی خرید یک لپ تاپ که به معنای واقعی تجربه‌ی کاربر را ارتقا دهد هنوز بسیار بالا است. در اینجا ناچار هستیم به تولیدکنندگان لپ تاپ یک نصیحت بکنیم: قیمت‌ها را کاهش دهید و امکاناتی را که می‌تواند کاربر را متقاعد کند لپ تاپ قدیمی خود را ارتقا دهد به‌صورت استاندارد روی تمام لپ تاپ‌های بالای ۳۰۰ دلار ارایه کنید.

بر اساس گزارش NPD که دیگر کمپانی تحلیل‌گر بازار رایانه‌های شخصی است، خرده‌فروشی رایانه به مصرف‌کنندگان در ایالت متحده امریکا تنها ۵ درصد از نظر تعداد و ۶ درصد از نظر ارزش مالی در سه‌ماهه‌ی اول امسال افت کرده است. به‌طور مشخص در بخش لپ تاپ فروش سیستم‌های زیر ۳۰۰ دلار به میزان قابل‌توجه ۱۹ درصد رشد کرده و بیشترین میزان فروش کلی را به خود اختصاص داده است. فروش لپ تاپ‌های رده‌بالا با قیمت بیش از ۷۰۰ دلار به میزان اندک ۴ درصد کاهش پیدا کرده ولی فروش لپ تاپ‌های میان‌رده با قیمت بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار سقوط شدید ۱۹ درصدی را به خود دیده است. اگر فروش لپ تاپ را بر اساس سیستم‌عامل تقسیم‌بندی کنیم لپ تاپ‌های ویندوزی در کل با ۲ درصد کاهش نسبت به کروم‌بوک‌ها و مک‌بوک‌ها که به ترتیب ۵ و ۷ درصد کاهش داشته‌اند افت فروش بسیار کمتری پیدا کرده‌اند.

laptop-sales-q1اصلا مایه‌ی تعجب نیست که لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت و به‌ویژه لپ تاپ‌های ارزان ویندوزی عملکردی به این خوبی دارند. با هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ دلار و یا حتی ۱۵۰ دلار هنگام حراجی‌ها می‌توانید چیزی نظیر لپ تاپ لنوو Ideapad 100S بخرید که تنها اندکی بیش از ۹۰۰ گرم وزن دارد، با هر بار شارژ نزدیک به ۱۰ ساعت کار می‌کند و ویندوز ۱۰ روی آن برای وب‌گردی یا استفاده از نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس کاملا کافی است. در این بازه‌ی قیمتی خرید یک لپ تاپ دوم یا یک لپ تاپ برای فرزندان کاملا توجیه‌پذیر است.

برای کسانی که توان پرداخت هزینه‌ی بالای ۷۰۰ دلار را دارند لپ تاپ‌های رده‌بالای امروزی کاملا منطقی به نظر می‌رسند. می‌توانید یک لپ تاپ فوق‌العاده باریک و سبک با عمر باتری طولانی، صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت و قدرت بسیار بالا در اختیار داشته باشید. بااین‌حال هزینه‌ی میانگین برای خرید یک لپ تاپ زیر ۵۰۰ دلار است و برای چندین سال گذشته هم همین وضعیت برقرار بوده. مشتریان اندکی توان تعویض لپ تاپ قدیمی خود با سیستمی به این گرانی را دارند.

دلیل عملکرد بسیار بد لپ تاپ‌های میان‌رده این است که اغلب آن‌ها چندان بهتر از مدل‌های قدیمی‌تر هم‌رده‌ی خود نیستند. ۴ یا ۵ سال پیش یک لپ تاپ میان‌رده به‌طورمعمول دارای یک پردازنده‌ی اینتل Core i3 (یا شاید Core i5)، ۴ گیگابایت رم، ۵۰۰ گیگابایت هارددیسک و صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بود. امروز هم اکثر لپ تاپ‌ها در این بازه‌ی قیمت هنوز صفحه‌نمایشی ناخوشایند با رزولوشن پایین دارند؛ گرچه برخی از آن‌ها به قابلیت لمسی مجهز شده‌اند.

1463082866اکثر لپ تاپ‌های میان‌رده هنوز از هارددیسک‌های مکانیکی استفاده می‌کنند و به پردازنده‌های Core i3 یا Core i5 مجهز هستند. درست است که این پردازنده‌های جدید از نسل‌های قبلی خود سریع‌تر هستند ولی این افزایش سرعت به‌قدری نیست که تجربه‌ی وب‌گردی یا استفاده از آفیس را به شکلی قابل‌توجه بهبود دهد. بسیاری از لپ تاپ‌های میان‌رده هنوز نسبتا حجیم هستند و در ساخت آن‌ها از پلاستیک نامرغوب به‌جای آلومینیوم، منیزیم یا فیبر کربن استفاده شده است.

البته خبر خوب این است که اگر به اندازه‌ی کافی پژوهش کنید می‌توانید لپ تاپی زیر ۷۰۰ دلار با امکاناتی عالی بیابید. برای مثال لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook E403SA با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد ولی به صفحه‌نمایش ۱۰۸۰p، عمر باتری بیش از ۹ ساعت، پورت شارژر از نوع USB Type-C و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD مجهز شده است. یا با پرداخت تنها اندکی بیش از ۶۰۰ دلار لپ تاپ لنوو ThinkPad 13 بدنه‌ای بادوام از جنس آلومنیوم، صفحه‌نمایشی Full HD، حافظه‌ی جانبی SSD، بیش از ۹ ساعت دوام باتری و یکی از بهترین کیبوردهای ممکن را در اختیار شما قرار خواهد داد. هیچ‌کدام از این سیستم‌ها به یک پردازنده‌ی فوق‌العاده سریع، صفحه‌نمایشی فوق‌العاده باکیفیت یا سریع‌ترین SSD موجود در بازار مجهز نیستند، ولی حداقل با خرید آن‌ها به برخی از امکانات پایه دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین در بازه‌ی قیمت میان‌رده‌ها می‌توانید یک تبلت هیبریدی یا یک لپ تاپ تبدیل‌پذیر تهیه کنید که امکان تغییر حالت بین لپ تاپ و تبلت را داشته باشد. گرچه احتمالا چنین دستگاهی بهترین عملکرد را از نظر سرعت و شفافیت صفحه‌نمایش نخواهد داشت ولی قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که سیستم قدیمی‌تان نداشته است. گزارش کانالیس که در اکثر زوایا تصویری تیره‌وتار ارایه می‌کند به گجت‌های هیبریدی به‌عنوان یک نقطه‌ی روشن اشاره کرده و این‌گونه می‌نویسد: «انتظار می‌رود تبلت‌های دوکاره و هیبریدی همچنان به فروش خوب خود در ایالات‌متحده ادامه دهند و به بازاری با درآمد بالا تبدیل شوند.»

به‌هرحال نمونه‌هایی نظیر VivoBook E403SA و ThinkPad 13 نشان می‌دهند لزومی ندارد یک لپ تاپ برای ارایه امکاناتی با ارزش ارتقا قیمتی بالای ۷۰۰ دلار داشته باشد. امروز هر لپ تاپی با قیمت بالاتر از ۳۰۰ دلار باید صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (یا بیشتر) و درایو SSD داشته باشد؛ امکاناتی که در چند سال گذشته روی لپ تاپ‌های میان‌رده وجود نداشته است. هرچند لزوما ضرورتی ندارد ولی بهتر است پورت USB Type-C هم به این مجموعه‌ی استاندارد اضافه شود، چرا که این پورت کاربران را برای استفاده از نسل بعدی لوازم جانبی آماده می‌کند.

حتی کم‌توقع‌ترین مشتریان هم ارزش یک صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر با ۳۳ درصد فضای بیشتر برای مالتی‌تسکینگ را درک می‌کنند. صفحه‌نمایش‌های مزخرف ولی معمول ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی باید سال‌های پیش همانند فلاپی دیسک و پورت پارالل به زباله‌دان تاریخ می‌پیوستند.

همچنین بهانه‌ی موجهی برای فروش یک لپ تاپ با هارددیسک مکانیکی در سال ۲۰۱۶ وجود ندارد. برخلاف تصور بسیاری از افراد در عملکرد واقعی روزمره‌ی یک لپ تاپ این حافظه‌ی جانبی است که بیشترین تاثیر را دارد نه پردازنده‌ی مرکزی. یک درایو SSD خوب می‌تواند ویندوز ۱۰ را ظرف کمتر از ۲۰ ثانیه به کار بیندازد و اغلب اپلیکیشن‌های معمول را در زیر ۳ ثانیه یا حتی گاهی ۱ ثانیه باز کند. کاربران قطعا زمانی که بتوانند به‌جای ور رفتن با انگشتان در حال زل زدن به یک دایره‌ی چرخان بلافاصله به گشتن در وب بپردازند این تفاوت را حس خواهند کرد. حال که کاربران می‌توانند یک درایو ۱۲۸ گیگابایتی SSD را با قیمتی کمتر از ۴۰ دلار بخرند قطعا تولیدکنندگانی که قطعات را به‌صورت عمده خریداری می‌کنند توان اضافه کردن آن را به لپ تاپ‌های خود دارند.

شاید تولیدکنندگان نمی‌خواهند تکنولوژی‌های روزآمدتر را به حوزه‌ی لپ تاپ‌های میان‌رده بیاورند چرا که قصد دارند کاربران را متقاعد کنند محصولات بالای ۷۰۰ دلار را بخرند. بر اساس نظر «استفان بیکر» (Stephen Baker) که تحلیل‌گر اصلی سخت‌افزارهای مصرفی در NPD است، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی یا همان OEMها نیاز دارند حاشیه‌ی سود خود را بالا نگه‌دارند. بیکر می‌گوید: «هزینه‌هایی اضافی در مراحل طراحی، تولید و توزیع محصولات رده‌بالا وجود دارد و در نتیجه OEMها برای پوشش دادن این هزینه‌ها باید پول بیشتری به دست آورند. کاهش قیمت‌ها در محصولات سطح بالا به‌احتمال‌زیاد آن‌قدر موجب بالا رفتن فروش نخواهد شد که جبران میزان دلارهایی که با کاهش قیمت از دست می‌روند را بکند.»

بااین‌حال اگر تولیدکنندگان واقعا قصد دارند تعداد بیشتری لپ تاپ بفروشند لازم است انگیزه‌ی بیشتری را در خریداران برای ارتقا دادن سیستم‌های قدیمی ایجاد کنند. صرف این‌که به مردم بگویید اکنون می‌توانند پردازنده‌ی Core i5 نسل دوم خود را با یک پردازنده‌ی Core i5 نسل ششم تعویض کنند نمی‌تواند انگیزه‌ی کافی را در آن‌ها ایجاد کند. تبدیل کردن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰p، حافظه‌ی SSD و پورت USB Type-C به امکانات استاندارد می‌تواند این انگیزه را در کاربران ایجاد کند؛ آن‌هم بدون مخدوش کردن جایگاه لپ تاپ‌های رده‌بالاتری که کیفیت ساخت بهتر، صفحه‌نمایش زیباتر و قدرت بیشتری دارند.

نشر دیتالینک – mag.digikala

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:00

samsung-logoدر این مقاله سعی داریم بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ برای این ماه را معرفی کنیم. این کاملا منطقی است که گوشی‌های هوشمند رده‌بالا با ویژگی‌های جدید و مشخصات فنی بالایی که دارند، بسیار هیجان‌انگیز به نظر رسیده و مشتاقان زیادی داشته باشد. این گوشی‌های پرچم‌دار و بالا رده، همان دلیل صف بستن‌های طولانی مردم در جلوی فروشگاه‌ها بوده و باعث می‌شود که برای در اختیار داشتن یکی از آن‌ها، مردم از یکدیگر پیشی بگیرند. دستگاه‌هایی چون سامسونگ گلکسی اس ۷ (Samsung Galaxy S7) و گلکسی نوت ۶ (Galaxy Note 6) از آن دسته‌اند.

با این وجود هر کسی استطاعت خرید یک دستگاه بالا رده را نداشته و قیمت بالای این دستگاه‌ها همان دلیلی است که پای گوشی‌های میان رده را به بازار کرده و این سری از دستگاه‌ها را بسیار مفید و قابل توجه نشان می‌دهد و کمپانی Samsung یکی از بزرگ‌ترین سازندگان این قبیل دستگاه‌ها است. در اینجا قصد داریم که جستجوی شما را ساده‌تر کرده و بهترین گوشی‌های میان رده‌ سامسونگ را که هم‌اکنون در دسترس است، ببینیم و نگاهی کوتاه به هرکدام بیندازیم.

Samsung Galaxy A8

galaxy-a8-620x465بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ را با گوشی گلکسی A8 آغاز می‌کنیم. Galaxy A8 یک فبلت میان رده از سامسونگ بوده که با طراحی فوق‌العاده نازک و ساخت کم‌وزنش ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نمایشگر این گوشی از حد متوسط بهتر بوده و در حالت صفحه نمایش Basic رنگ‌هایی دقیق و زیبا به نمایش می‌گذارد.

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۵ کوالکام به آن قدرت داده و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ در کنار آن قرار گرفته است. ۲ گیگابایت رم داشته و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

عمر باتری آن نیز خیلی کم نبوده و به‌راحتی می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل برای یک روز تا یک و نیم روز به این گوشی قدرت دهد. قیمت خرده فروشی فبلت گلکسی ای ۸ سامسونگ، چیزی در حدود ۳۸۹ دلار است

(Samsung Galaxy A7 (2016

Samsung-Galaxy-A7-Review-TI-620x413سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۶ نیز با بدنه‌ای باریک و زیبا در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ قرار می‌گیرد. این گوشی، دستگاهی با عملکرد بالا نیست؛ اما با توجه به مشخصات آن به‌راحتی در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ قرار می‌گیرد. این گوشی به یک نمایشگر خوب مجهز شده و از عمر باتری خوبی نیز برخوردار است.

گوشی گلکسی ای ۷ سامسونگ با ابعاد ۷٫۳ در ۷۴٫۱ در ۱۵۱٫۵ میلی‌متر، ۱۷۲ گرم وزن داشته و نمایشگر ۵٫۵ اینچی سوپر آمولد آن از رزولوشن تصویری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برخوردار شده است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلو بخش ثبت تصاویر را در آن به ‌عهده دارند. قیمت این گوشی ۴۴۰ دلار است.

(Samsung Galaxy A5 (2016

galaxy-A51-620x465این دستگاه تا حدود زیادی شبیه به گوشی Galaxy A7 بوده؛ اما با نمایشگر کوچک‌تر ۵٫۲ اینچی همراه شده است. گوشی گلکسی ای ۵ مدل ۲۰۱۶ یک دستگاه میان رده‌ی شسته و رفته به‌حساب می‌آید و از لحاظ عملکرد نیز دستگاه نسبتا خوبی است. در این گوشی کمپانی Samsung بیشتر بر روی پرداخت طراحی آن تاکید داشته تا نرم‌افزار در حال اجرای آن، این گوشی از رزولوشن تصویری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی کرده، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشته و به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است.

باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن بیش از ۱۶ ساعت زمان مکالمه را با یک شارژ کامل در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز برخوردار شده است. این دستگاه با برچسب قیمت ۳۲۹ دلار همراه شده است

(Samsung Galaxy A3 (2016

galaxya3-design-620x403

اگر برای خرید گوشی Galaxy S6 بودجه‌ی کمی دارید پس بهتر است که گوشی Samsung Galaxy A3 مدل ۲۰۱۶ را برای خودتان انتخاب کنید. این گوشی ۴٫۷ اینچی همان طراحی گلکسی ای ۷ و گلکسی ای ۵ را داشته و با یک پردازنده‌ی مرکزی ۴ هسته‌ای، ۱٫۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه شده است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت داشته و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلوی آن دیده می‌شود.

نمایشگر ۴٫۷ اینچی آن از تراکم پیکسلی ۳۱۲ پیکسل بر هر اینچ برخوردار بوده و یک باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به آن نیرو می‌دهد. گلکسی ای ۳ با ابعاد ۷٫۳ در ۶۵٫۲ در ۱۳۴٫۵ میلی‌متر، ۱۳۲ گرم وزن داشته و با قیمت ۳۲۹ دلار قابل خریداری است.

Samsung Galaxy S5

galaxy-s5-620x465بله شاید این گوشی اکنون در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ قرار گیرد؛ اما این دستگاه پرچم‌دار سال ۲۰۱۴ کمپانی سامسونگ است. طراحی آن کمی زشت است؛ اما برای مقایسه در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ باید گفت که از نکته‌ی جذابی برای فروش برخوردار است.

بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ که می‌توان برای ماه مه ۲۰۱۶ تهیه کرد

گوشی گلکسی اس ۵ سامسونگ ضد آب بوده، نمایشگر فول اچ دی ۵٫۱ اینچی داشته و ۲ گیگابایت رم و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۱ در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۳۰ به آن قدرت می‌دهند. دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته و در جلو به دوربینی ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

اگر به دنبال یک گوشی میان رده با قیمت مناسب می‌گردید، زمان را از دست ندهید. این گوشی هوشمند با قیمت ۳۶۰ دلار قابل خریداری خواهد بود.

(Samsung Galaxy J7 (2016

Samsung-Galaxy-J7-2016-620x541

گلکسی J7 مدل ۲۰۱۶ دارای نمایشگر ۵٫۵ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن تصویری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. این دستگاه از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت کلاک ۱٫۶ گیگاهرتز قدرت گرفته، ۲ گیگابایت رم داشته و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت جای گرفته و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی آن دیده می‌شود. این دستگاه در مارس ۲۰۱۶ معرفی و از آوریل امسال در دسترس قرار گرفت.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:58

free-up-harddrive-space-windows-10شما زمان مواجه شدن با کمبود فضای ذخیره‎سازی در ویندوز 10 می‎توانید از 4 روش کاربردی زیر به‌منظور آزادسازی فضای بیشتر استفاده کنید.با آنکه میزان فضای ذخیره‎‌سازی هارد درایوها یا ابزار ذخیره‎سازی مشابه دائماً بیشتر می‎شود و قیمت آن‎ها نیز پایین می‎‎آید ولی بازهم ما همواره در حال پر کردن آن‎ها با تصاویر و ویدیوهایی هستیم که یا با گوشی‎های همراه خود گرفته‎ایم یا فایل‎هایی که از اینترنت دانلود کرده‎ایم. چنین مشکلی زمانی حادتر می‎شود که یک کامپیوتر با فضای ذخیره‎سازی محدود یا یک درایو حالت جامد (SSD) دارید که فضای زیادی، در مقایسه با هارد درایو‎های صفحه گردان سنتی، در اختیار شما نمی‎گذارند.با دیتا لینک همراه باشید. دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:26

ultra-3سونی به طور رسمی، اولین فبلت از خانواده X را معرفی کرد. اکسپریا XA Ultra پس از اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X Performance حالا چهارمین گوشی هوشمند سونی از خانواده X است که در اندازه ۶ اینچی دقایقی قبل توسط سونی به نمایش گذاشته شد.

اکسپریا XA Ultra همان فبلتی است که چندی قبل تصاویری از آن به بیرون درز کرده بود. اکسپریا XA Ultra با صفحه نمایش ۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰، نسخه ای ارتقا یافته از اکسپریا C5 Ultra است که سونی برای علاقه مندان به فبلت ها ارائه کرده است.

این دستگاه از پردازنده Helio P10 و ۳ گیگابایت رم داخلی قدرت میگیرد. اکسپریا XA Ultra که به صورت پیشفرض اندروید ۶٫۰٫۱ را اجرا میکند از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی برخوردار است که امکان ارتقا بوسیله کارت های خارجی را نیز داراست.

اما اکسپریا XA Ultra یک کمرافون به تمام معنا است. دوربین اصلی این دستگاه ۲۱٫۵ مگاپیکسلی است که در جلوی آن نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت عکس های سلفی در نظر گرفته شده است. دوربین جلوی دستگاه مثل گوشی های قبلی خانواده C با یک فلاش همراه شده و قابلیت تثبیت کنندگی اپتیکال تصاویر OIS نیز در این دوربین به کار گرفته شده است.

اکسپریا XA Ultra با هر بار شارژ تا ۲ روز میتواند دوام بیاورد و مهمتر اینکه این فبلت از تکنولوژی شارژر سریع نیز برخوردار است. هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه این دستگاه اطلاعاتی منتشر نشده است اما انتظار میرود سونی به زودی این دستگاه را از طریق فروشگاه های رسمی خود به معرض فروش بگذارد.

ultra-6

ultra-7

ultra-9

ultra-1

ultra-2

ultra-4

نشر دیتالینک – xperian

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:26

Telegram-icon-300x300

اپلیکیشن محبوب پیام‎رسان تلگرام آپدیت جدیدی را ارائه داده که علاوه بر تغییراتی که به دنبال داشته، امکان ویرایش پیام‎های ارسالی را نیز فراهم کرده است. ویژگی جدید – که از آن تا دو روز بعد از ارسال پیام می‎توان استفاده کرد – در تمامی چت‎های تلگرام، از جمله گروه‎ها و هم‎چنین گفتگوهای نفر به نفر، قابل استفاده خواهد بود.

gsmarena_001

این شرکت با انتشار پستی در وبلاگ خود توضیح داده است که “به سادگی روی یک پیام ارسالی آهسته ضربه بزنید و گزینه‎ی “ویرایش” را فشار دهید. اگر از نسخه‎ی دسکتاپ تلگرام استفاده می‎کنید بر روی دکمه‎ی پیکان به منظور ویرایش آخرین پیام خود کلیک کنید. پیام‎های تغییر یافته یک برچسب “ویرایش شده” خواهند داشت تا مشخص باشد چه پیامی تغییر یافته است.”

علاوه بر این، به دنبال این آپدیت امکان منشن کردن افرادی که حتی یک نام‎کاربردی ندارند وجود دارد. “فقط کافی است که نماد @ را تایپ کنید و هر شخصی را که دوست دارید مورد خطاب قرار دهید از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید.”

gsmarena_002

قابلیت دیگری که به دنبال این آپدیت به چشم می‎خورد وجود یک لیست افراد جدید (People list) در بخش جستجو است تا طبق ادعای تلگرام سریع‎تر به چت‎های اخیر خود دسترسی داشته باشید.

gsmarena_003

به دنبال این آپدیت رابط‎کاربری بهبودهایی داشته و دسترسی به ربات‎ها نیز ساده‎تر شده است.

نشردیتالینک-tecknews

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:05

محققان آلمانی اولین گلایدر جهان را برای آزمایش به تونل مدرن باد برده‌اند تا از نحوه کار و پرواز آن سر دربیاورند. گروهی از محققان عقیده دارند که اولین پرواز انسان توسط گوستاو وایتهد و نه برادران رایت صورت گرفته است.

16-5-13-205103419188400000578-3587946-image-a-66_1463094563214

در این آزمایش از مدل گلایدری استفاده می‌شود که گوستاو وایتهد با آن پرید اما در نهایت سقوط آن مرگش را رقم زد.گوستاو وایتهد، مبتکری است که در آلمان متولد شده است. گروهی از محققان عقیده دارند  که چند سال از این که اورویل و ویلبر رایت در تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۱۹۰۳ در گیتی هائک هواپیمایشان را بر فراز سطح زمین به پرواز درآورند، این مخترع آلمانی پرواز را تجربه کرده است.

16-5-13-2051373419F98200000578-0-image-a-55_1463094046144

16-5-13-2051213419187900000578-0-image-a-54_1463094021511

محققان مرکز هوافضای آلمان اکنون در حال تحقیق بر روی مدلی از گلایدر این مخترع هستند که متوجه شوند پرواز آن به چه صورتی انجام گرفته است. برخی می‌گویند که این مخترع در ۹ آگوست سال ۱۸۶۹ توانسته با این گلایدر بپرد اما دچار سقوط شدیدی می‌شود و کمرش می‌شکند.

نشردیتالینک-khabaronline

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:05

PlayStation-5-Xbox-Twoبه طور حتم شما نیز با واژه "نسل" در هنگام برخورد با کنسول های بازی آشنایی دارید.در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را به دنیای جذاب کنسول های بازی ببریم.از نوستالژی تا کنون.کنسول بازی یک وسیله سرگرمی کامپیوتری یا یک اکوسیستم خاص است که برای نمایش تصاویر ویدیویی بازی ویدئویی بر روی یک وسیله نمایشگر مانند تلویزیون،مانیتور و...بکار می‌رود. واژه کنسول بازی برای تمایز دستگاهی است که فقط برای انجام بازی خریداری می‌شود. با دیتالینک همراه باشید. دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:22

spilled_water_laptop_stock-100660554-largeشاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که تصادفا بر روی لپ‎تاپ خود مایعات ریخته‌‎اید و می‎خواهید فورا اقدامات لازم را برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه خود انجام دهید.با دیتا لینک همراه باشید. دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 180 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:22

BEST-GOLAS-DATA-LINK

پس از آغاز جشنواره زیباترین گلهای PES و FIFA ، دو اطلاعیه در کانال تلگرام دیتالینک منتشر گردیده است که بصورت کلی بدین شرح است:

  • هر شخص مجاز به ارسال ۳ ویدیو است.
  • ارسال گل زده شده در هر کنسول بازی و یا کامپیوتر(PC) بلامانع است.
  • تنها ویدیوهایی که منجرب به گل است در جشنواره تایید میگردد،اما ارسال باگ ها،MISS،SAVE (موقعیت های خطرناک) جهت قرارگرفتن در تیزر جشنواره بلامانع است.

لازم به توضیح است،طی برنامه ریزی های انجام شده ،بنا شده است تمامی ویدیوهای ارسالی در پایان جشنواره در دو ویدیو بصورت تیزری جالب در سایت،کانال آپارات و تلگرام منتشر گردد.یک ویدیو مخصوص تمامی گل های ارسالی و ویدیو دوم(درصورت به حد نصاب رسیدن) مخصوص باگ ها و موقعیت های خطرناک خواهد بود.

هنچنین جزئیاتی از جوایز و دیگر تغییرات و خبرهای جشنواره در اطلاعیه های بعدی منتشر می گردد.

از گلهای خود فیلم گرفته برای و برای دیتالینک ارسال کنید…

konami-corp-pro-evolution-soccer-2016-to-challenge-ea-sports-fifa-16-crown

قوانین جشنواره:

۱- ویدیو باید توسط خود شما گرفته شده باشد و درصورتی که این ویدیو از شخصی دیگر بوده و در فضای مجازی منتشر شده باشد درصورت برنده شدن شما،ویدیوی شما حذف و نفر بعدی برنده اعلام خواهد شد.(دوپینگ مجازی ممنوع!)

۲-تصویر برداری از گل با موبایل و ارسال آن  درصورتی که لرزش دوربین کم باشد، بلامانع است.

۳- ویدیوهای شما در کانال تلگرام منتشر می گردد،همچنین  تبلیغ ویدیو خود برای دوستان و گروه های خود بلامانع است.

۴- لطفا پس از ارسال ویدیو،نام خود + ورژن بازی را اعلام فرمایید.

این جشنواره از هم اکنون تا پایان ماه روز ۱۷ خرداد(پایان ماه شعبان) برقرار خواهد بود.

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:14

یک دستگاه جدید پوشیدنی با هدف حذف نیاز به لمس تلفن همراه، تبلت یا کیبورد برای تایپ ابداع شده است.

1Untitled
بند “Tap” در حقیقت یک نوار پارچه‌ای است که مانند دستکش دور انگشتان قرار می‌گیرد و حسگرهای نامرئی آن به ترجمه حالت‌های دست به شکل اعداد و حروف می‌پردازند.

یک ضربه از هر انگشت به حروف صدادار تبدیل می‌شود و ترکیب ضربه‌ها حروف بی صدا را ایجاد می‌کنند. ۳۱ ضربه انگشت احتمالی وجود دارد و دقت این فناوری ۹۹ درصد است. همچنین قابلیت‌های تکمیل خودکار و پیش‌بینی واژه نیز بر روی این ابزار مورد انتظار هستند.

این دستکش از قابلیت بلوتوث برخوردار است و می‌تواند با هر نوع دستگاه تلفن‌همراهی کار کند.

این فناوری همچنین به کاربرانی که نابینا بوده یا از اختلال بینایی برخوردارند، راه جدیدی را برای ارتباط گیری با دستگاههای تلفن همراه به سرعت و راحتی مشابه کاربران بینا ارائه می‌کند.

یک کیت توسعه Tap در اختیار تولیدکنندگانی قرار خواهد گرفت که به آن‌ها اجازه می‌دهد از قابلیت‌های دستگاه برای کاربردهای مختلف از جمله بازی و واقعیت مجازی استفاده کنند.

این فناوری در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا قرار داشته و قرار است اواخر سال ۲۰۱۶ به فروش برسد.

نشر دیتالینک – bartarinha

دیتا ساز...
ما را در سایت دیتا ساز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار datasaz بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:36